Jak się przygotować na crossfit?
17 lutego 2017
Porady

0

Crossfit, czyli trening mieszany staje się coraz bardziej popularny zarówno wśród mężczyzn, jak i wśród kobiet. Nic w tym dziwnego – poziom endorfin w trakcie treningu wzrasta niewyobrażalnie, a efekty są widoczne bardzo szybko. Jak zacząć przygodę z tym sportem? Jak przygotować się na crossfit?

Kondycja to podstawa

Dla niewtajemniczonych warto wspomnieć, na czym polega trening mieszany. Jest on połączeniem ćwiczeń z różnych dyscyplin sportowych, między innymi treningów biegowych z treningiem siłowym. Nie brakuje tu jednak również skakania na skakance czy naskoków na skrzynie. Wszystkie z tych ćwiczeń wykonuje się na najwyższej intensywności, dlatego niezwykle ważna jest kondycja fizyczna. Bardzo często treningi crossfitowe poprzedza się serią treningów biegowych, które wyrabiają wytrzymałość oraz zwiększają nasze możliwości przy dłuższym wysiłku fizycznym. Jeśli jednak bardzo zainteresował cię crossfit i to właśnie od niego chciałbyś zacząć swoją przygodę z aktywnością fizyczną, warto pamiętać, by na początku serwować sobie odpowiednie tempo oraz mniej wymagające obciążenia. Wyrobienie kondycji przyjdzie z czasem, ale niezwykle ważne jest mierzenie sił na zamiary.

Dobre wyposażenie

Poza kondycją i chęciami do walki będziesz potrzebować odpowiedniego wyposażenia, bez którego ryzyko kontuzji wzrasta do ogromnych rozmiarów. Crossfit nie jest sportem, który można uprawiać w starych trampkach od wf-u. Tu przydają się buty do zadań specjalnych, które odpowiednio amortyzują i stabilizują przy wykonywaniu różnego typu ćwiczeń. Nie trzeba dodawać, że inwestycja w nie nie jest tanim wydatkiem, dlatego decyzję o ich kupnie podejmuj wtedy, gdy na dobre zakochasz się w crossficie i zechcesz uczynić z niego swoją codzienną aktywność fizyczną. Profesjonalne buty do trenowania crossfitu znajdziecie w sklepie up8.com. Co poza tym? Zadbaj o wygodne ubrania, które umożliwią pełen zakres ruchu, ale też będą odprowadzały nadmiar wilgoci na zewnątrz. Przy treningu crossfitowym można mocno się spocić i tylko odpowiednie ubrania zapewnią ci komfort w trakcie jego trwania.

Co jeść, co pić

W przypadku rozpoczynającej się przygody z crossfitem pojawia się pytanie o to, co jeść przed treningiem, jak się na niego odpowiednio przygotować nie tylko pod kątem wyposażenia (polecamy poradnik: https://up8.com/jakie-buty-na-crossfit-wybrac). Tu podobnie, jak przy treningu siłowym najistotniejsze jest dostarczenie organizmowi sporej dawki energii, która pozwoli na wytrzymywanie bardzo wymagających ćwiczeń w bardzo szybkim tempie. Pamiętaj, że posiłek przedtreningowy powinien zawierać w sobie wszystkie makroelementy, jednak nie powinniśmy spożywać go później niż na dwie godziny przed treningiem. Bardzo istotne jest też nawadnianie podczas treningu. A jako że crossfit jest dyscypliną o dużej intensywności, możesz spokojnie wymienić czasem butelkę wody na butelkę napoju izotonicznego, przeznaczonego dla sportowców. Dzięki temu uzupełnisz niezbędne do życia elektrolity.

Ostatnim etapem przygotowania do treningów crossfitowych jest nastawienie psychiczne. Nawet najlepszy sprzęt nie pomoże ci ich przetrwać, jeśli nie uzbroisz się w bojowe nastawienie, zapał i chęci do walki.

Podeślij swoim znajomym!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *